Kilka tygodni temu serwis reklamowy Google AdSense zaprezentował swoim wydawcom zupełnie nowe narzędzie, którym są tzw. reklamy automatyczne. O tym, co to i jak nowy system wdrożyć do Twojej strony opartej o WordPress dowiesz się z tego wpisu.
Reklamy automatyczne Google AdSense
Reklamy automatyczne są jedną z największych innowacji wprowadzonych w ostatnim czasie w usłudze reklamowej Google. Sądząc po reakcjach bloggerów zza oceanu, oraz licznymi komentarzami pod tymi wpisami, wygląda na to, że nowość od Google sprawdza się dobrze i że warto się nią zainteresować już teraz.
Reklamy automatyczne vs reklamy nieautomatyczne
Te nowe, czyli reklamy automatyczne z założenia mają przede wszystkim ułatwić i przyspieszyć żmudny proces wstawiania wielu kodów reklam, oraz ich wielokrotnego przenoszenia na stronie w celu optymalizacji przychodów i tak dalej. Teraz wyobraźcie sobie, że wklejacie jeden, identyczny kod na wszystkich podstronach waszego portalu, a sztuczna inteligencja stojąca za reklamami automatycznymi zrobi za Was całą resztę. Brzmi pięknie!
A co z konfiguracją? Konfiguracja reklam automatycznych po stronie kokpitu AdSense została ograniczona do absolutnego minimum – obecnie do ustawienia możliwe są wyłącznie formaty reklam (włącz/wyłącz), oraz opcja skonfigurowania ich innego zestawu, w razie gdyby taki był potrzebny na innej domenie, lub na wybranych URLach.
Reklamy automatyczne Google w WordPress
Aby uruchomić reklamy automatyczne, najpierw należy usługę skonfigurować w kokpicie AdSense. W tym celu logujemy się do konta wydawcy Google AdSense. Z menu wybieramy: Moje reklamy → Treść → Reklamy automatyczne. Na nowej stronie wybieramy Skonfiguruj reklamy automatyczne, a następnie wybieramy formaty reklam, które nas interesują (patrz poprzedni screen). W następnym kroku powinieneś otrzymać specjalny kod, który pozwoli zintegrować nową usługę z naszą stroną.
Zgodnie z zaleceniami uzyskany kod należy umieścić pomiędzy tagami <head>
i </head>
. Aby tego dokonać skorzystamy z wbudowanego z WordPress hooka wp_head
a całość „zamkniemy” w prostym, samo-uruchamiającym się pluginie wymuszanym.
Cały kod wygląda tak:
<?php /* Plugin Name: Reklamy automatyczne Description: Integracja reklam automatycznych AdSense z moim WordPressem Author: ziemekpr0@gmail.com Author URI: https://wpadmin.pl */ function auto_google_ads() { ?> <script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script> <script> (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-XXX", enable_page_level_ads: true }); </script> <?php } add_action('wp_head', 'auto_google_ads');
W miejsce XXX należy wkleić swój identyfikator wydawcy. Następnie, cały powyższy kod zapisujemy w nowym pliku – nazwa dowolna, rozszerzenie .php
– koniecznie. Ostatni krok, to umieszczenie pliku na serwerze w katalogu: wp-content/mu-plugins
. Dlaczego tam, o tym możecie przeczytać we wpisie o pluginach wymuszanych: WordPress wtyczki wymuszane.
Na koniec sprawdzamy, czy wszystko działa tak jak powinno – usuwamy cache strony, jeśli korzystamy z takiego pluginu, przechodzimy do strony głównej naszej witryny i zaglądamy do jej źródła w poszukiwaniu właśnie dodanego kodu.
Podsumowanie
Nowa usługa od Google już teraz jest dostępna dla każdego wydawcy programu Google AdSense. Narzędzie zbiera wiele pozytywnych opinii i już teraz zdaje się być dobrą alternatywą dla standardowych reklam, a „zwalenie” zarządzania kodami reklam i ich optymalizacji na sztuczną inteligencję brzmi jak krok w dobrym kierunku.
U mnie test nowej usługi zaczyna się dzisiaj! 🙂
Jak to działa – bo nie mogę nigdzie znaleźć informacji czy
1. schemat 1
– dodaje do HEAD
– reklamy obecne (stare) na stronie zostają
– dodaję nowe reklamy (więcej starych) w różne miejsca
– system sam decyduje które będą wyświetlane a które nie
2. schemat 2
– dodaje do HEAD
– usuwam wszystkie reklamy
– google jest tak inteligentny że sam „wciska” reklamy w DIV (choć nie sądzę, bo źle może wyświetlać) i wyświetla tylko tka gdzie będą najlepsze
Możesz wypróbować oba schematy i wybrać ten który Tobie bardziej odpowiada. Moim zdaniem tych automatycznych reklam jest za mało i tak stare reklamy zostały, ale mam włączone też te automatyczne, dzięki czemu reklama pojawia się czasem w jakichś losowych miejscach. 😀
Ja dodałem kod do head i body za pomocą jednej wtyczki bo nie chciałem integrować w kod tematu. Niby wszystko ok lecz reklamy wyświetlają się jedynie na stronie głównej, anie podstronach. Może wiecie czym może być spowodowana taka sytuacja?
Domyślam się, że może chodzić o to, że inny plik odpowiada za wyświetlenie wpisów na stronie głównej a inny na podstronach – np. kategorii, tagu.
niestety reklamy wyświetlają się w dziwnych miejscach, w panelu można usunąć tylko 10 obszarów co jest kompletnie bezsensu