Kilka tygodni temu serwis reklamowy Google AdSense zaprezentował swoim wydawcom zupełnie nowe narzędzie, którym są tzw. reklamy automatyczne. O tym, co to i jak nowy system wdrożyć do Twojej strony opartej o WordPress dowiesz się z tego wpisu.

Reklamy automatyczne Google AdSense

Reklamy automatyczne są jedną z największych innowacji wprowadzonych w ostatnim czasie w usłudze reklamowej Google. Sądząc po reakcjach bloggerów zza oceanu, oraz licznymi komentarzami pod tymi wpisami, wygląda na to, że nowość od Google sprawdza się dobrze i że warto się nią zainteresować już teraz.

Reklamy automatyczne vs reklamy nieautomatyczne

Te nowe, czyli reklamy automatyczne z założenia mają przede wszystkim ułatwić i przyspieszyć żmudny proces wstawiania wielu kodów reklam, oraz ich wielokrotnego przenoszenia na stronie w celu optymalizacji przychodów i tak dalej. Teraz wyobraźcie sobie, że wklejacie jeden, identyczny kod na wszystkich podstronach waszego portalu, a sztuczna inteligencja stojąca za reklamami automatycznymi zrobi za Was całą resztę. Brzmi pięknie!

A co z konfiguracją? Konfiguracja reklam automatycznych po stronie kokpitu AdSense została ograniczona do absolutnego minimum – obecnie do ustawienia możliwe są wyłącznie formaty reklam (włącz/wyłącz), oraz opcja skonfigurowania ich innego zestawu, w razie gdyby taki był potrzebny na innej domenie, lub na wybranych URLach.

Reklamy automatyczne Google AdSense

 

Reklamy automatyczne Google w WordPress

Aby uruchomić reklamy automatyczne, najpierw należy usługę skonfigurować w kokpicie AdSense. W tym celu logujemy się do konta wydawcy Google AdSense. Z menu wybieramy: Moje reklamyTreśćReklamy automatyczne. Na nowej stronie wybieramy Skonfiguruj reklamy automatyczne, a następnie wybieramy formaty reklam, które nas interesują (patrz poprzedni screen). W następnym kroku powinieneś otrzymać specjalny kod, który pozwoli zintegrować nową usługę z naszą stroną.

skonfiguruj reklamy automatyczne w swojej witrynie

Zgodnie z zaleceniami uzyskany kod należy umieścić pomiędzy tagami <head> i </head>. Aby tego dokonać skorzystamy z wbudowanego z WordPress hooka wp_head a całość „zamkniemy” w prostym, samo-uruchamiającym się pluginie wymuszanym.

Cały kod wygląda tak:

<?php 
/*
	Plugin Name: Reklamy automatyczne
	Description: Integracja reklam automatycznych AdSense z moim WordPressem
	Author:      ziemekpr0@gmail.com
	Author URI:  https://wpadmin.pl
*/

function auto_google_ads()
{
?>
<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({
 google_ad_client: "ca-pub-XXX",
 enable_page_level_ads: true
});
</script>
<?php
}

add_action('wp_head', 'auto_google_ads');

W miejsce XXX należy wkleić swój identyfikator wydawcy. Następnie, cały powyższy kod zapisujemy w nowym pliku – nazwa dowolna, rozszerzenie .php – koniecznie. Ostatni krok, to umieszczenie pliku na serwerze w katalogu: wp-content/mu-plugins. Dlaczego tam, o tym możecie przeczytać we wpisie o pluginach wymuszanych: WordPress wtyczki wymuszane.

Na koniec sprawdzamy, czy wszystko działa tak jak powinno – usuwamy cache strony, jeśli korzystamy z takiego pluginu, przechodzimy do strony głównej naszej witryny i zaglądamy do jej źródła w poszukiwaniu właśnie dodanego kodu.

Podsumowanie

Nowa usługa od Google już teraz jest dostępna dla każdego wydawcy programu Google AdSense. Narzędzie zbiera wiele pozytywnych opinii i już teraz zdaje się być dobrą alternatywą dla standardowych reklam, a „zwalenie” zarządzania kodami reklam i ich optymalizacji na sztuczną inteligencję brzmi jak krok w dobrym kierunku.

U mnie test nowej usługi zaczyna się dzisiaj! 🙂

Wpis otagowano:

Komentarze do wpisu 5 komentarzy

Pomogłem? Dodaj coś od siebie! Skomentuj ten wpis:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *