WPAdmin.pl

Reklamy automatyczne Google AdSense na stronie WordPress

Automatyczne reklamy Google AdSense na stronie WordPress

Kilka tygodni temu serwis reklamowy Google AdSense zaprezentował swoim wydawcom zupełnie nowe narzędzie, którym są tzw. reklamy automatyczne. O tym, co to i jak nowy system wdrożyć do Twojej strony opartej o WordPress dowiesz się z tego wpisu.

Reklamy automatyczne Google AdSense

Reklamy automatyczne są jedną z największych innowacji wprowadzonych w ostatnim czasie w usłudze reklamowej Google. Sądząc po reakcjach bloggerów zza oceanu, oraz licznymi komentarzami pod tymi wpisami, wygląda na to, że nowość od Google sprawdza się dobrze i że warto się nią zainteresować już teraz.

Reklamy automatyczne vs reklamy nieautomatyczne

Te nowe, czyli reklamy automatyczne z założenia mają przede wszystkim ułatwić i przyspieszyć żmudny proces wstawiania wielu kodów reklam, oraz ich wielokrotnego przenoszenia na stronie w celu optymalizacji przychodów i tak dalej. Teraz wyobraźcie sobie, że wklejacie jeden, identyczny kod na wszystkich podstronach waszego portalu, a sztuczna inteligencja stojąca za reklamami automatycznymi zrobi za Was całą resztę. Brzmi pięknie!

A co z konfiguracją? Konfiguracja reklam automatycznych po stronie kokpitu AdSense została ograniczona do absolutnego minimum – obecnie do ustawienia możliwe są wyłącznie formaty reklam (włącz/wyłącz), oraz opcja skonfigurowania ich innego zestawu, w razie gdyby taki był potrzebny na innej domenie, lub na wybranych URLach.

 

Reklamy automatyczne Google w WordPress

Aby uruchomić reklamy automatyczne, najpierw należy usługę skonfigurować w kokpicie AdSense. W tym celu logujemy się do konta wydawcy Google AdSense. Z menu wybieramy: Moje reklamyTreśćReklamy automatyczne. Na nowej stronie wybieramy Skonfiguruj reklamy automatyczne, a następnie wybieramy formaty reklam, które nas interesują (patrz poprzedni screen). W następnym kroku powinieneś otrzymać specjalny kod, który pozwoli zintegrować nową usługę z naszą stroną.

Zgodnie z zaleceniami uzyskany kod należy umieścić pomiędzy tagami <head> i </head>. Aby tego dokonać skorzystamy z wbudowanego z WordPress hooka wp_head a całość „zamkniemy” w prostym, samo-uruchamiającym się pluginie wymuszanym.

Cały kod wygląda tak:

<?php 
/*
	Plugin Name: Reklamy automatyczne
	Description: Integracja reklam automatycznych AdSense z moim WordPressem
	Author:      ziemekpr0@gmail.com
	Author URI:  https://wpadmin.pl
*/

function auto_google_ads()
{
?>
<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({
 google_ad_client: "ca-pub-XXX",
 enable_page_level_ads: true
});
</script>
<?php
}

add_action('wp_head', 'auto_google_ads');

W miejsce XXX należy wkleić swój identyfikator wydawcy. Następnie, cały powyższy kod zapisujemy w nowym pliku – nazwa dowolna, rozszerzenie .php – koniecznie. Ostatni krok, to umieszczenie pliku na serwerze w katalogu: wp-content/mu-plugins. Dlaczego tam, o tym możecie przeczytać we wpisie o pluginach wymuszanych: WordPress wtyczki wymuszane.

Na koniec sprawdzamy, czy wszystko działa tak jak powinno – usuwamy cache strony, jeśli korzystamy z takiego pluginu, przechodzimy do strony głównej naszej witryny i zaglądamy do jej źródła w poszukiwaniu właśnie dodanego kodu.

Podsumowanie

Nowa usługa od Google już teraz jest dostępna dla każdego wydawcy programu Google AdSense. Narzędzie zbiera wiele pozytywnych opinii i już teraz zdaje się być dobrą alternatywą dla standardowych reklam, a „zwalenie” zarządzania kodami reklam i ich optymalizacji na sztuczną inteligencję brzmi jak krok w dobrym kierunku.

U mnie test nowej usługi zaczyna się dzisiaj! 🙂

Exit mobile version